alla kategorier

Hem>NYHETER>Företagsnyheter

Yuanhao producerar högpresterande kolmolekylsikt CMS för PSA kvävegenerator

Tid: 2021-03-06 Träffar: 19

Trycksvängadsorption (PSA) är en ny typ av separationsteknik för gasabsorption, som har följande fördelar: hög produktrenhet; kan i allmänhet arbeta vid rumstemperatur och lågt tryck, sängregenerering utan uppvärmning, energibesparing och ekonomisk; enkel utrustning, enkel drift och underhåll; kontinuerlig cirkulationsdrift, kan fullständigt uppnå automatisering. När den här nya tekniken kom ut, uppmärksammades därför industrikretsarna i olika länder, som tävlade om utveckling och forskning, utvecklades snabbt och blev allt mogen.

1960 lade Skarstrom fram ett PSA-patent. Han använde 5A zeolitmolekylsil som adsorbent och använde en tvåbädds PSA-enhet för att separera syre från luften. Processen förbättrades och sades i industriell produktion på 1960-talet. På 1980-talet gjorde den industriella tillämpningen av adsorberingstekniken med trycksvängning ett genombrott, som huvudsakligen användes vid syre- och kväveseparation, lufttorkning och -rening och väterening. Bland dem är den tekniska utvecklingen av syre- och kväveseparering att kombinera det nya adsorbenten kolmolekylsikt med trycksvängningsadsorption för att separera O2 och N2 i luften för att erhålla kväve. Det används ofta i elektrisk ugnsståltillverkning, icke-järnmetallsmältning, glasbearbetning, metanolproduktion, kolsvartproduktion, kemisk oxidationsprocess, massablekning, avloppsrening, biologisk jäsning, vattenbruk, medicinska och militära områden.
        Under de senaste åren, med förbättring av prestanda och kvalitet på kolmolekylsiktoch den kontinuerliga förbättringen av adsorberingsprocessen för trycksvängningar, renheten och återvinningsgraden för produkter har kontinuerligt förbättrats, vilket har medfört stora ekonomiska fördelar för alla samhällsskikt, vilket främjar förverkligandet av trycksvingningsadsorption baserat på ekonomi och industrialisering har breda marknadsutsikter.

src=http _ncqt.cn_upLoad_product_month_1310_201310191115324187.jpg&refer=http _ncqt.cn&app=2002&size=f9999,10000&q=a80&n=0&g=0n&fmt=jpeg

u = 2775861185,2377346869 & fm = 26 & gp = 0